Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
Gesloten (handmatig toevoegen gebruikers, WooCommerce)
Begin
This module is currently closed

Webinar Bewustzijnstraining

Oefenen en ervaren
Wanneer je meer toegang wilt krijgen tot je intuïtie, kun je eigenlijk niet om je lichaam heen. Het lichaam is de boodschapper, zowel van wat er in jezelf speelt als wat er in je omgeving speelt. Om die boodschappen zuiver te horen is het nodig dat je stilte in jezelf kunt ervaren. Je gaat dan registreren, gewaar zijn, van wat aandacht vraagt, zonder dat de innerlijke criticus er iets van vindt.

Mediteren een uitdaging?
Na de eerste lessen uit de Bewustzijnstraining heb je wellicht al gemerkt dat het vinden van een goed moment voor meditatie best een uitdaging kan zijn. Onze belangrijkste tip daarin: Maak er niet een gevecht van met jezelf, neem hele kleine stapjes. Mediteren is – als het goed is – iets voor de rest van je leven!
Zorg dat je een verlangen kweekt om te mediteren, en geen weerstand!
Bekijk hiervoor ook het hoofdstuk over routine opbouwen.

Er is geen goed of fout
Mediteren gaat niet over goed of fout, knoop dat alsjeblieft goed in je oren. Je gaat zitten, je concentreert je, je bent afgeleid, je keert weer terug. Je bent weer afgeleid, je keert weer terug. Enz. Enz. Enz.
Om je bij meditatie echt comfortabel te voelen is soms wel iets van de lange adem. Gun dat jezelf!

Je innerlijk kompas
Door de stilte op te zoeken in jezelf, via meditatie, beland je in het middelpunt van deze afbeelding.

Bewust zijn van Bewustzijn. Je innerlijke kompas


Meditatie is
– een oefening in concentratie
– een oefening in acceptatie
– een oefening in loslaten/ onthechten

Dat zorgt voor:
– in het hier en nu zijn
– aandachtig zijn
– ervaren van verbinding
– ervaren dat je Bewustzijn bént!

FAQ
Heb je praktische vragen over het hoe en wat van mediteren, check dan het hoofdstuk FAQ in de Bewustzijnstraining.
Natuurlijk kun je ook altijd een mailtje sturen of bellen met Sanne, wanneer jouw vraag hier nog niet bij staat.

Oefenen en ervaren – een bodyscan

In de module Lichaamsbewustzijn vind je een uitgebreide bodyscan.

Met de bodyscan oefen je je gevoeligheid en waarnemingsvermogen voor alle sensaties die je op dit moment in je lichaam hebt. Spanning in ons lichaam is vaak de oorzaak voor onrust in ons hoofd. Door mindfulness voor je lichaam te ontwikkelen, kun je deze onrust (gedeeltelijk) wegnemen.
Je kunt de bodyscan niet goed of fout doen. Het is jouw oefening, jouw lichaam. Sta open en wees nieuwsgierig.
Het is goed om de bodyscan vaker te doen, het liefst gedurende een paar weken een aantal keer per week. Zo word je je steeds gemakkelijker bewust van je lichaam.


Ervaren van het Nu

In deze meditatie ga je eerst letterlijk je energie terugtrekken in het Nu, om dan de balans tussen je rechter- en linkerhersenhelft te verbeteren dmv de Tibetaanse Acht.

Meditatie Aandacht terugtrekken in het Nu, door Sanne Vos

Tibetaanse Acht meditatie

Dit is een meditatie uit de module Lichaamsbewustzijn. Je vindt hem dus ook hier, naast allerlei andere meditaties.

Deze meditatie doe je het liefst liggend, dat mag op je bed of op een matje. Dek jezelf lekker toe en volg mijn instructies. Natuurlijk kan zittend net zo goed.

Deze meditatie zorgt voor balans tussen je rechter- en linkerhersenhelft, en kan daardoor heel ontspannend voor je werken.

Tibetaanse acht meditatie, door Sanne Vos

Categorieën: deelnemer