Bodyscan ter ontspanning

Een onderdeel van de leergang intuïtief leiderschap is de (optionele) module lichaamsbewustzijn.
Een uitgebreide module vol mindfulness oefeningen, lichaamsgerichte- en ademhalingsoefeningen die je helpen snel je natuurlijk evenwicht te herstellen.
Je kunt er eindeloos in grasduinen en docent Sanne Vos maakt zelfs oefeningen op jouw verzoek.

Een voorbeeld van een oefening uit deze module is de bodyscan , die je liggend uitvoert. Deze werkt ‘s avonds fijn voor het slapengaan en werkt tussentijds op de dag rustgevend en daarna vitaminerend.

Deze meditatie werkt grondend, fijn om te doen dus wanneer je voor je gevoel wat veel in je hoofd zit.

Met de bodyscan oefen je je gevoeligheid en waarnemingsvermogen voor alle sensaties die je op dit moment in je lichaam hebt. Spanning in ons lichaam is vaak de oorzaak voor onrust in ons hoofd. Door mindfulness voor je lichaam te ontwikkelen, kun je deze onrust (gedeeltelijk) wegnemen.
Je kunt de bodyscan niet goed of fout doen. Het is jouw oefening, jouw lichaam. Sta open en wees nieuwsgierig.

Het is goed om de bodyscan vaker te doen, het liefst gedurende een paar weken een aantal keer per week. Zo word je je steeds gemakkelijker bewust van je lichaam.

Ik ben heel benieuwd hoe deze meditatie je bevalt.

Savasana met bodyscan, 13 minuten

Dit is een van de meditaties in de module Lichaamsbewustzijn, gemaakt door Sanne Vos, als extra ondersteuning bij de Leergang Intuïtief Leiderschap.


Categories: