Psoas release

Zie je geen cursusinhoud staan? Log dan eerst in via Mijn account.

The body keeps the score
Je lichaam is als het ware je geschiedenisboek, alles wat je niet meteen of niet goed hebt kunnen verwerken, geeft een imprint ergens in je lichaam. Het maakt daarbij niet uit of dat nu fysieke, emotionele of mentale stress is. 

Het goede nieuws is dat je lichaam niets liever wil dan loslaten en zelf een hele reeks aan aangeboren loslaattechnieken voor je in petto heeft. Dat doet het o.a. door te gaan bibberen, trillen, vibreren en dieper te ademen, eigenlijk net als dieren. Kijk maar eens naar een zebra die net ontsnapt is aan een jagende leeuw: hij trilt een tijdje als een rietje, en gaat daarna weer volkomen rustig door met grazen. Wij mensen hebben helaas weerstand tegen bibberen en trillen, we schamen ons ervoor of zijn bang om de controle te verliezen. 

Het lichaam wil loslaten
Met de ‘psoas release’ methode ontladen (of voorkomen) we stress in 7 simpele stappen.

Kort gezegd roepen we die natuurlijke trillingen in het lichaam op door middel van eenvoudige en zachte oefeningen, waardoor het lichaam zeer gedoseerd spanningen en stress kan loslaten. Zo geven we het lichaam een kleine reset, waarna het zelfhelend vermogen van het lichaam het weer over kan nemen.

In de hoofdstukken bij deze module vind je eerst de theorie, het hoe en waarom van psoas release. Daarna volgen de oefeningen.

Meer lezen?
David Berceli heeft een bruikbaar boek geschreven over psoas release. Hij noemt het TRE, trauma release exercises.

Veel succes, ik wens je mooie ervaringen met de psoas release. Leuk als je me laat weten wat het met je doet!

Sanne Vos

Categories: deelnemer